StromTrooper banner

Locatie van de snelheidssensor 2017+ DL650

1 reading
18K views 22 replies 8 participants last post by  WingVetteStrom  
#1 ·
Kan iemand alstublieft de locatie van de snelheidssensor op een 2017+ DL650 voor mij bevestigen?

Dit is waar hij zich bevindt op een 2012 tot 2016 DL650.

Image

Hier is hij met een snelheidsmeterkalibrator aangesloten.

Image

#4 · (Edited)
Ik heb een paar dagen geleden met Rick gesproken. Ik heb niet de '17 DL650 service manual. Maar mijn '14 DL1000 service manual laat zien dat de snelheidsmeting afkomstig is van de ABS-wielsnelheidssensoren, niet van een secundaire as sensor. De snelheidssensor wordt niet getoond in de onderdelen microfiche zoals het wel is op oudere DL650's, dus hieruit concludeer ik dat de ABS regeleenheid de voertuigsnelheidsdata levert via de ABS wielsnelheidssensoren. De service manual diagnose vermeldt specifiek wielsnelheidssensoren voor snelheidsmeter storingen.

#5 ·
Ja, de 14' 1000 komt van de "voorste" ABS-sensor.

De snelheidsmeter input is een roze draad aan de rechterkant, onder en in de buurt van de voorkant van de tank.

Ik weet niet of dat helpt.

#8 ·
Heeft deze versie van de DL650 tractiecontrole? Zo ja, dan gebruikt hij waarschijnlijk de ABS-sensoren om de snelheid te bepalen, net als de DL1000 uit 2014+.

..Tom

#9 ·
Heeft deze versie van de DL650 tractiecontrole? Zo ja, dan gebruikt hij waarschijnlijk de ABS-sensoren om de snelheid te bepalen, net als de 2014+ DL1000

..Tom
Dat heeft het. En ik weet uit eigen ervaring dat de verandering van het voortandwiel op mijn '17 de snelheidsmeteraflezing niet heeft veranderd, dus het moet wel de voorste of achterste ABS-sensor gebruiken.

#18 ·
De 2017+ DL650 heeft niet hetzelfde type snelheidssensoraansluiting als de vorige DL650-modellen. 12 O'clock Labs kan u begeleiden bij de installatie voor uw motor, maar onze tevredenheidsgarantie is hier van toepassing.

De snelheidssensoraansluiting voor de andere modellen is afhankelijk van het bouwjaar van de motor.
Hoe komt het dat de 12:00-website de 2017+ DL650 niet toont?

#11 ·
12 uur labs

Ik heb de S1 gekocht van AdTech.
Hier is wat de jongens van 12 uur me vertelden...

De 2017 650 v-strom heeft geen snelheidssensorplug,
S1-model past op deze motoren... SDRD-S1 Suzuki V-Strom DL1000 (2002-2013) / SDRD-S1 Suzuki V-Strom DL650 (2004-2016)
Op het 2017 DL650-model stuurt de ABS-computer een snelheidssignaal rechtstreeks naar het dashboard via de draadboom, er is geen in-line plug voor het signaal.
We hebben nog steeds een kalibratieoplossing voor die motoren, het vereist het installeren van een in-line connector op de snelheidssignaaldraad net voordat deze het dashboard binnengaat, en het gebruik van SpeedoDRD model U1.
We kunnen u de U1-harnas sturen voor uw SpeedoDRD, u hoeft geen nieuwe speedoDRD te kopen, ik moet alleen weten of u de Green Rectangle SpeedoDRD of de Black Square SpeedoDRD heeft.
Bijgevoegd is een diagram van hoe de installatie zou worden gedaan, we hebben een generieke demo video die ik in het weekend kan uploaden en maandag naar u kan e-mailen, laat zien hoe de U1 zou worden geĂŻnstalleerd.

Wat betekent @richlandrick dat je de verkeerde onderdelen op je site verkoopt. :-(

Attachments

#12 ·
Bijna. Met excuses heb ik het verkeerde onderdeel op mijn site "verkocht". Verleden tijd. Toen we erachter kwamen dat Suzuki de bedrading in 2017 had veranderd, heb ik de website aangepast.

Het onderdeel dat u heeft, kan worden gebruikt. Volgens Brooks van 12 O'Clock Labs kan de S1 worden gebruikt door de stekker te verwijderen. Dat is het verschil tussen de U (universeel) en de S1. De S1 heeft een stekker, de U heeft geen stekker en eindigt in kale draden. Bel me gerust en we zorgen ervoor dat u de installatie nirvana bereikt.

Oeps, ik heb net onze website gecontroleerd en de wijziging werd niet weergegeven. Het lijkt erop dat de wijziging is aangebracht in de code, maar niet is gepubliceerd. Mijn fout. Ik zal dat nu meteen oplossen.

#16 ·
Ik sprak te vroeg. Dit is verknald. Het duurde maar 20 minuten. Ik ben nu een kei in het verwijderen van de streep. Heb het net uitgeprobeerd en de snelheidsmeter werkt niet. Ik merk dat er twee bruine draden op het schema staan. Ik hoop dat ze hetzelfde zijn, anders heb ik de verkeerde aangetapt. Ik heb de draad aangetapt die naar het cluster gaat. Geen idee waar de andere bruine zit. Ik moet alles weer uit elkaar halen. grrrrrr.

Ik heb ook een e-mail naar Brooks gestuurd.

#17 ·
OK, nu is het opgelost.
In de bovenstaande afbeelding van 12 uur zie je TWEE bruine draden. De dunne die in de console gaat, is NIET degene die je wilt. De eerste foto van mij laat zien dat ik daarop heb getapt. Het is de ABS-sensor. Doe dat niet.

Degene die je wilt, is de DIKKE bruine draad die in de koplampcluster gaat. Helaas betekent dat dat je de hele neuskap moet verwijderen om erbij te komen. Daarna is alles eenvoudig. Natuurlijk, als je de neus er niet af wilt halen, zit hij ook in de hoofdkabelboomconnector aan de linkerkant van de motor. Je zou gewoon een draad daarvandaan kunnen trekken.

Mijn rit lijkt een aanpassing van -8% te vereisen.

Attachments

#20 ·
OK, het is nu opgelost.
In het bovenstaande diagram van 12 uur zie je TWEE bruine draden. De dunne die in de console gaat, is NIET degene die je wilt. De eerste foto van mij laat zien dat ik daarop heb getapt. Het is de ABS-sensor. Doe dat niet.

Degene die je wilt, is de DIKKE bruine draad die naar de koplampcluster gaat. Helaas betekent dat dat je de hele neus eraf moet halen om erbij te komen. Daarna is alles eenvoudig. Natuurlijk, als je de neus er niet af wilde halen, zit hij ook in de hoofdkabelboomconnector aan de linkerkant van de fiets. Je zou gewoon een draad daarvandaan kunnen trekken.

Mijn rit lijkt een aanpassing van -8% te vereisen.
Dus je zegt dat het diagram van 12:00 uur verkeerd is? Ik neem aan dat je zegt dat de juiste bruine draad de draad op het diagram is, die twee draden links van de (verkeerde) draad met de rode X is?

#21 ·
Nee, de 12:00 dia is correct. Merk op dat de bruine draad die in de cluster gaat, niet is aangesloten op de bruine draad die naar het positielicht gaat. Het zijn verschillende draden. Suzuki besloot dezelfde kleur te gebruiken voor twee verschillende dingen. Ik gok dat ze dachten dat, aangezien de ene dun is en de andere dik, niemand ze zou verwarren. Ik heb het gedaan.

#23 ·
Nee, de 12:00 dia is correct. Merk op dat de bruine draad die in de cluster gaat, niet is aangesloten op de bruine draad die naar het positielicht gaat. Het zijn verschillende draden. Suzuki besloot dezelfde kleur te gebruiken voor twee verschillende dingen. Ik gok dat ze dachten dat niemand ze zou verwarren, aangezien de ene dun en de andere dik is.
Ik deed het.
OK, ik zal dit waarschijnlijk doen op hetzelfde moment dat ik een H20 proof hazard switch installeer.