StromTrooper banner

Vstrom-uitlaatdemper? Of aftermarket uitlaatdemper?

1 reading
11K views 36 replies 22 participants last post by  PeteW  
#1 Ā·
Hallo mensen, even een korte vraag: onlangs heb ik mijn oude 2007 650 vstrom vernieuwd met een nieuw aftermarket uitlaatsysteem. Ik heb nu gemerkt dat hij een stuk luider is en een beetje irritant is tijdens lange ritten šŸ˜”. De winkel waar ik hem kocht, zei dat mijn motorfiets er langer beter door zou gaan lopen? Ik heb echt het gevoel dat ik het verkeerde heb gedaan door dit systeem te kopen. Heeft iemand soortgelijke ervaringen gehad? En kan ik beter mijn originele fabriekssysteem terugplaatsen 😤? Met vriendelijke groet, Darren

#2 Ā·
Allereerst, welke aftermarket uitlaat heb je gekocht? Was de aftermarket kit een slip-on of een compleet systeem?
Voor mij zou een logische oplossing om het uitlaatgeluid te temmen zijn om de uitlaatdemper opnieuw te verpakken/herwikkelen of een db killer te installeren. De plus van de aftermarket slip-on is dat deze lichter is dan die van de originele demper.
Ik stel voor dat je gebruik maakt van de zoekbalk "Community zoeken" bovenaan de pagina en zoekt met de woorden db killer.

#3 Ā·
Allereerst, welke aftermarket uitlaat heb je gekocht? Was de aftermarket kit een slip-on of een compleet systeem?
Voor mij zou een logische oplossing om het uitlaatgeluid te temmen, zijn om de uitlaatdemper opnieuw te verpakken / opnieuw te wikkelen of een db killer te installeren. De pluszijde van de aftermarket slip-on is dat deze lichter is dan die van de originele demper.
Ik stel voor dat je gebruik maakt van de zoekbalk "Community zoeken" bovenaan de pagina en zoekt met de tekst db killer.
Het is een delcavic uitlaat met twee headers ja ik heb je antwoord gelezen en bedankt 😊 maar niet geïnteresseerd in het doen van deze mods ik ga waarschijnlijk terug naar het originele systeem

#8 Ā·
Als je een GOEDE aftermarket uitlaat wilt, neem dan een Staintune. Ik begrijp dat ze momenteel moeilijk te vinden zijn buiten Australiƫ, omdat ze pas sinds kort weer in productie zijn, maar ze zijn zo goed als het maar kan. Je hebt het nog steeds alleen over bescheiden vermogenswinsten en een beetje gewichtsbesparing in termen van prestaties, niet genoeg om het de moeite waard te maken om de standaard pijp te dumpen. De echte winst zit in het uiterlijk (gepolijst roestvrij staal) en het geluid.

#9 Ā·
Als je een GOEDE aftermarket uitlaat wilt, neem dan een Staintune. Ik begrijp dat ze momenteel moeilijk te vinden zijn buiten Australiƫ, omdat ze pas sinds kort weer in productie zijn, maar ze zijn zo goed als het maar kan.
Je hebt het nog steeds alleen over bescheiden vermogenswinsten en een beetje gewichtsbesparing in termen van prestaties, niet genoeg om het de moeite waard te maken om de standaard pijp weg te gooien. De echte winst zit in de look (gepolijst roestvrij staal) en het geluid.
Bedankt Dark Angel

#13 Ā·
Ik had een demper met een kleinere diameter nodig voor mijn GS naar RT wielconversie en wilde niet veel geld uitgeven. Ik kocht een Delkavic slip-on en was aangenaam verrast dat hij met de Db-killer erin bijna net zo stil was als de originele. Zonder de Db-killer was hij nog steeds niet veel luider. Afgelopen november kocht ik een DR650. Ik dacht dat ik dezelfde Delkavic demper daarop zou proberen en OMG, het was obsceen en klonk als een 30.06 die afging als je het gaspedaal aantikte en het knalde. Dat duurde ongeveer 18 seconden voordat hij werd verwijderd en de originele 'boat anchor' weer werd geĆÆnstalleerd.

Ik denk dat het gewoon van de motorfiets afhangt???

#17 Ā·
Ik had een kleinere diameter uitlaatdemper nodig voor mijn GS naar RT wielconversie en wilde niet een hoop geld uitgeven. Ik kocht een Delkavic slip-on en was aangenaam verrast dat hij met de Db-killer erin bijna net zo stil was als de originele. Zonder de Db-killer was hij nog steeds niet veel luider. Afgelopen november kocht ik een DR650. Ik dacht dat ik dezelfde Delkaic uitlaatdemper daarop zou proberen en OMG, hij was obsceen en klonk als een 30.06 die afging als je het gaspedaal aanraakte en hij knalde. Dat duurde ongeveer 18 seconden voordat hij verwijderd werd en de originele bootanker weer werd geĆÆnstalleerd.

Denk dat het gewoon van de motorfiets afhangt???
Als het een 1150 BMW was, doet de kat de hele demping. Je zou zonder uitlaatdemper kunnen rijden en het nauwelijks merken.

#14 Ā·
Op mijn leeftijd en met mijn rijgedrag wil ik het zo stil mogelijk houden. Echt geld uitgeven om iets te vervangen dat daadwerkelijk ontworpen is om op mijn machines te passen en te werken, voor iets dat slechts bescheiden prestatieverbeteringen en mogelijk meer lawaai oplevert, is voor mij weinig zinvol. Uiterlijk? Ik ben niet zo bezorgd over hoe mijn oude 650 eruitziet. Gewicht besparen? Minder spullen inpakken en een paar kilo's verliezen is kosteneffectiever.

#22 Ā·
Geluid kan bedwelmend zijn. Vooral in combinatie met de belofte van meer prestaties.
Dat snap ik. Ik kocht een blender om hier in Baja margaritas te maken die ons allemaal het huis uitblies met lawaai.
Moest wel de beste blender ter wereld zijn. Stond zo in de advertentie.

Mijn ex-partner ontwierp een geluidssysteem voor vrachtschepen. Zo pijnlijk dat het piraten afschrikte.

Er is genoeg verkeerswoede tussen automobilisten. We zijn muggen vergeleken met auto's op de weg.
En we zijn allemaal al te kwetsbaar voor de dood door SMIDSY.
Voeg "Piratenafweermiddel" toe en je gooit de dobbelstenen met automobilisten.

Als er een aftermarket uitlaat komt die het aantal pk's verhoogt en het geluidsniveau verlaagt, dan koop ik hem. In een seconde.
Voor mijn plezier en veiligheid in plaats van mijn libido. Ik leef liever dan dat ik sterf met een stijve.

Mijn 2 cent.

#16 Ā·
Geef me rust...veel rust. Bovendien houden mijn buren ook van rust! Oh, en dat extra geld dat ik bespaar... uhm... ik kan iets kopen dat ik echt nodig heb... eten, benzine...

#21 Ā·
En hier dacht ik dat mijn 2022 650 standaard uitlaat een beetje luid was.............
Ik denk dat ik wil dat de mijne klinkt als een stille kleine naaimachine. Maak me niet af.
Dat is een beetje de manier waarop de ST1300 (niet) klinkt.

• Like
Reactions: Marmora
#25 Ā· (Edited)
Ja, dat werd de "pea shooter"-mod genoemd. Er zijn een aantal threads over dit onderwerp en over hoe je dingen kunt terugdraaien als de uitlaatmod als aanstootgevend wordt beschouwd.

Een voorbeeld van enkele van die threads over de pea shooter-mod, Cut the "Pea Shooter" DL650 exhaust mod, Gutting an 08 muffler en als je de standaard uitlaat wilt ombouwen tot iets dat lijkt op een slip-on, How I made a Slip-On out of a stock can of Raceratb.com

Ook de moeite waard om te lezen, Don't drill just cut the PEA SHOOTER OFF en Cut, Drill, Weld, Exhaust

#27 Ā·
Ik ging voor gewichtsverlies en ruimte toen ik mijn 2-in-1 conversie deed op mijn '07 DL1000, gelukkig heb ik een betaalbare fabrikant in de stad, die mijn H-pijp heeft geknipt en opnieuw gelast in een Y-pijp, met de uitlaat op de standaardlocatie aan de rechterkant.

Het was zo stil als een naaimachine met de standaarddemper, maar imho zouden motorfietsen niet als naaimachines moeten klinken, ik heb mijn fabrikant een middenpijp laten buigen en ik ben de Thrush Cherry Bomb-route gegaan, heb een 8" baffle toegevoegd, en nu komt het uit op 90db @ stationair toerental
Image

video is geluid in werkelijkheid, bandengeluid, krekels, buurvrouw die tegen haar zoon schreeuwt

#28 Ā·
Toen ik onderzoek deed naar uitlaten voor de DL650 gen 3, ontdekte ik dat er een paar potentiƫle showstoppers waren. Ten eerste werken sommige aftermarket-systemen niet met een middenbok. En ten tweede verminderen sommige aftermarket-systemen je bodemvrijheid en zijn mogelijk niet compatibel met een bodemplaat. Dus bijvoorbeeld, het Delkevic-systeem is zeer redelijk geprijsd, maar vermindert de bodemvrijheid en is niet compatibel met mijn bodemplaat.

Ik vond maar ƩƩn merk dat compatibel zou zijn met mijn OEM-middenbok en ook met mijn plaat. En natuurlijk was het de duurste: Akrapovic.

#29 Ā·
De hoog gemonteerde uitlaat maakt dit allemaal een stuk moeilijker; hij zit dichter bij je hoofd en veroorzaakt eerder een bonkende hoofdpijn. Luidere uitlaten zijn dus een groter probleem op V-Stroms, en het is moeilijker om er een te krijgen die niet te luid is.

Mijn Vee kwam bij mij met belachelijk donderende (maar belachelijk lichte) titanium dempers van Two Brothers. Gelukkig kwam hij ook met de originele dempers. Zelfs met uitstekende oordopjes had ik, toen ik na vier uur op de snelweg thuiskwam, een barstende hoofdpijn en moest ik even gaan liggen. De originele dempers werden kort daarna gemonteerd.

Ik verkocht de 2Bros-spullen aan een man die een afgelegen melkveebedrijf in Iowa had. Ik heb hem volledig verteld hoe vreselijk luid dit was, en zelfs met hem geverifieerd dat hij wist dat hij een belachelijk uitlaatsysteem kreeg en dat zijn buren hem zouden haten. Hij antwoordde dat hij geen buren had, dus kom maar op...

Een paar weken later kreeg ik een e-mail terug met de tekst: "Je maakte geen grapje. Dit ding jaagt mijn koeien de stuipen op het lijf."

Het zou wel fijn zijn om iets lichters te hebben, vooral voor de dubbele dempers op de DL1000; de originele dempers zijn ongelooflijk zwaar.

#30 Ā·
Het zou zeker fijn zijn om iets lichters te hebben, vooral voor de dubbele uitlaten op de DL1000; de standaard uitlaten zijn ongelooflijk zwaar.
Ik ben 30 pond kwijtgeraakt met mijn conversie van 2-in-2 naar 2-in-1 met de cherry bomb die bijna niets weegt, en eigenlijk stiller is dan Two Brothers. Ik heb in totaal ongeveer $117 uitgegeven, $30 voor de cherry bomb en $70 voor fabricage en de andere $15 voor de hanger & baffle insert, en ik kan hem gemakkelijk tot een fluistertoon dempen door de cherry bomb te vervangen door bijna elke goedkope, lelijke auto-uitlaat

#34 Ā·
Ik heb een Staintune gekregen, de gewichtsbesparing is enorm, in de buurt van 8 lbs. herinner ik me, hoewel het meer zou kunnen zijn. Ze zijn niet te luid. Leo Vince is ook okƩ als je de db killer koopt. Je gaat dat soort gewicht niet besparen met een andere mod, behalve dan met een liter en een kwart minder benzine rijden.

#37 Ā·
Ik heb een Staintune, de gewichtsbesparing is enorm, in de buurt van 8 lbs. is wat ik me herinner, hoewel het meer zou kunnen zijn. Ze zijn niet te luid. Leo Vince is ook OK als je de db-killer koopt. Je gaat dat soort gewicht niet besparen met een andere mod, behalve dan met een gallon en een kwart minder benzine.
Serieus dieet en beweging gedurende een maand zullen meer verliezen. Gewicht is ook hoger.