Het begon ermee dat ik merkte dat de koplampen zwak en geel werden. Toen gingen op een dag, toen ik van mijn werk vertrok, mijn koplampen niet aan als de sleutel op contact stond of de motorfiets startte. Na onderzoek ontdekte ik dat er problemen waren met de startschakelaar. De knop die je indrukt om de motorfiets te starten. Twee sets contacten in die kleine schakelaar. Als je hem indrukt, neemt hij stroom van de koplampen en stuurt die naar de startmotor. Na 58.000 kilometer zou die schakelaar de lichten niet meer opnieuw verbinden.
Ik probeerde de schakelaar te onderhouden, wat algemeen wordt aanbevolen, de enige reactie daarop was dat de motorfiets nu ook niet meer startte. Ik kocht een nieuwe OEM "manchet". De manchet heeft startschakelaar, noodstopschakelaar en remlichtschakelaardraden allemaal bij elkaar.
Ik zocht op internet naar ideeën. Ik vond een man die beschreef hoe je de hele neus van de motorfiets kunt verwijderen. Dit maakte het veel gemakkelijker (
) tank eraf, radiatorbouten losgemaakt en de draadmulexconnector gevonden die aan de achterste plastic behuizing achter de koelventilator is bevestigd. Het bedradingsgedeelte was eenvoudig.
Daarna is het vechten met de kabels, want mij werd verteld dat het gemakkelijk is om de kabels los te maken en ze eruit te werken en dan weer op hun plaats te zetten. Zoals je op mijn foto kunt zien, heb ik de draad van de verwarmde handgreep verkeerd lopen, maar daar zal ik mee leven.