Ik heb mijn nieuwe spiegelverlengers geïnstalleerd.
De originele man van wie ik het idee kreeg, monteerde het ook op de plastic onderrok, maar ik wilde de lichtbalk doen omdat het gemakkelijk zou zijn om de gaten te vullen als ik het niet leuk vond.Dat is perfect in evenwicht op de rand; Ik hou er wel van, maar ik haat het ook wel.
Werkt het snavelding zonder de lichtbalk?
Goed gedaan!
Beginnersvragen, mijn excuses. Als je ze elders hebt beantwoord, kun je me dan naar de antwoorden verwijzen?H7 dimlicht, H9 grootlicht, en niet zo gemakkelijk als ik zou willen. Je moet het instrumentenpaneel verwijderen om bij het dimlicht te komen.
Ik heb deze geïnstalleerd en ben er erg blij mee:
https://www.amazon.ca/gp/product/B07J1P38D9/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o05_s01?ie=UTF8&psc=1
Als je het nog niet hebt gedaan, stel ik voor dat je LED-richtingaanwijzers toevoegt.Ik heb twee LED-achterlichtlampen geïnstalleerd om een paar watt te besparen. Hier zijn ze - https://www.amazon.ca/Extremely-Non...53e-4d4f9637dfb3&pf_rd_r=N1J3F816HNFYV8C6S5BM&psc=1&refRID=N1J3F816HNFYV8C6S5BM . Wow! Dat is een knaller van een link! Hoe dan ook, die lampen zijn VEEL helderder dan de gewone 1157 27/8W lampen. De achterlichtfunctie is veel helderder, maar de remlichtfunctie ECHT BLOEDHELDER!
Ik ben blij dat ik het in de garage heb gedaan. Eén lamphouder kwam er zonder problemen uit. De andere daarentegen leverde een helse strijd. Ik zou het niet langs de weg hebben kunnen doen. Ik had een tang nodig om hem te draaien. Ja, ik weet het, er zitten tangen in de gereedschapskist. Toch weet je wat ik bedoel.
Toen moest ik een proefrit maken (elke smoes voor een rit!). De temperatuur was -4C met een gevoelstemperatuur van -12C. Het was -2C tegen de tijd dat ik 60 km later thuiskwam. Nu hebben de verwarmde handschoenvoeringen echter geen invloed meer op de bedrijfsspanning. De 10 watt die bespaard zijn, maken wel een verschil.
Proost,
Glenn
Bedankt Tom. Ja, heel waar. Ik zal dat aan mijn winterlijst toevoegen. Ik heb de lenzen nog niet van de richtingaanwijzers afgehaald. Je bedoelt dat ze af fabriek geen goede reflectoren hebben? Geeft niet, ik heb wat goede aluminium ducttape die voor die klus gemaakt is.Als je het nog niet gedaan hebt, raad ik je aan om LED-richtingaanwijzers toe te voegen.
Felle lichten kunnen als camouflage dienen en met superheldere achterlichten en remlichten kan het voor een automobilist moeilijk zijn om je signalering te zien. Als je led-richtingaanwijzers toevoegt, heb je een relais nodig dat ze aankan en de oude truc om aluminium tape in de richtingaanwijzerbehuizing te plakken, werkt heel goed.
..Tom
Ja, de aluminium duct tape is wat ik ook gebruik.Bedankt Tom. Ja, heel waar. Dat zet ik op mijn winterlijst. Ik heb de lenzen nog niet van de richtingaanwijzers gehaald. Je bedoelt dat ze af fabriek geen goede reflectoren hebben? Geeft niet, ik heb wat goede aluminium duct tape dat voor die klus gemaakt is.
Proost,
Glenn
Is dat voor de ketting of de fiets (of beide)?Heb net de ketting gesmeerd en merkte dat ik iets meer dan 50 duizend mijl heb gereden.
...
Fiets. De ketting heeft pas een paar duizend kilometer erop, ik heb hem in het voorjaar vervangen. Ik verwacht niet dat de ketting bijna 50.000 km meegaat.Is dat voor de ketting of de fiets (of beide)?
..Tom
Hoi Tom,Als je het nog niet hebt gedaan, raad ik je aan LED-richtingaanwijzers toe te voegen.
Felle lichten kunnen als camouflage dienen en met superheldere achterlichten en remlichten kan het voor een automobilist moeilijk zijn om je signalering te zien. Als je led-richtingaanwijzers toevoegt, heb je een relais nodig dat ze aankan en de oude truc om aluminium tape in de richtingaanwijzerbehuizing te plakken, werkt heel goed.
..Tom
Bedankt Tom. Ik heb geluk, denk ik, of ze nu OEM zijn (ik weet zeker van wel) of smaakvolle aftermarket.@slovcan
Het lijkt niet op Strom-signalen die ik heb gezien, maar ik heb niet opgelet bij de DL1000 uit 2002.
..Tom
Bedankt. #12 is de vreemde 10 watt lamp - zeker niet gebruikelijk. Ik kan ook een paar 27 watt 1156 lampen in de voorkant plaatsen. Dat wordt 34 watt extra tijdens het knipperen (72 watt als/wanneer ik de alarmlichten aan de praat krijg). Hopelijk kan de originele knipperlichtgever dat aan.2002 & 2003 DL1000's hadden de afgeronde rechthoekige richtingaanwijzers:
https://www.partzilla.com/catalog/suzuki/motorcycle/2002/v-strom-dl1000/turnsignal-lamp-model-k2-k3
Interessant dat ze van binnen verchroomd zijn.
Waarom is Suzuki in 2004 overgestapt op die ruitvormige richtingaanwijzers? Alleen Suzi weet het.
De knipperlichtgever is slechts een relais - de signaallampen halen stroom uit een ander circuit. De beperking, indien aanwezig, zou in dat circuit zitten. Ik ben niet zeker van een 2002, maar op mijn 2007 is het het Signalen-circuit, dat ook het instrumentenpaneel en de verwarmde handvatten van de fabriek van stroom voorziet. Afgezekerd op 15A, dus tenzij de 2002 radicaal anders is, is er waarschijnlijk voldoende vermogen beschikbaar.Bedankt. #12 is de vreemde 10 watt lamp - zeker niet gebruikelijk. Ik kan ook een paar 27 watt 1156 lampen vooraan plaatsen. Dat wordt dan 34 watt extra tijdens het knipperen (72 watt als/wanneer ik de alarmlichten aan de praat krijg). Hopelijk kan de originele knipperlichtgever dat aan.
Groeten,
Glenn
Bedankt DB, geweldige info. Ik ga het proberen. Ik zal de lenzen in de gaten houden voor tekenen van hitte. Ik denk dat ze, aangezien ze maar een fractie van een seconde aan staan en dan echt maar ongeveer 10 seconden in gebruik zijn bij het aangeven van een bocht, wel goed zouden kunnen zijn. Langdurig gebruik in de alarmlichtfunctie kan de lenzen heet laten worden - iets om te overwegen. Ik heb de alarmlichten op de Trophy minutenlang gebruikt tijdens het woon-werkverkeer in BC en langzaam het stilstaande verkeer op de HWY 1-wegberm gepasseerd. Ik woon daar NIET MEER OF ga niet meer naar mijn werk, dus dat is niet meer van toepassing. Het meeste gebruik van de alarmlichten is nu om andere weggebruikers te bedanken - maximaal een dubbele of drievoudige flits. In het ergste geval zouden de 21 watt 1156 lampen (1047?) de wattage van de originelen nog steeds verdubbelen, maar misschien wat warmte besparen.De flasher is slechts een relais - de signaallampen halen stroom uit een ander circuit. De beperking, indien aanwezig, zou in dat circuit zitten. Ik ben niet zeker van een 2002, maar op mijn 2007 is het het Signals circuit, dat ook het instrumentenpaneel en de fabrieksvoorziening verwarmde handvatten van stroom voorziet. Gezekerd op 15A, dus tenzij de 2002 radicaal anders is, is er waarschijnlijk voldoende vermogen beschikbaar.
1156 en R10W lampen hebben dezelfde fitting (Ba15s), dus een directe wissel moet mogelijk zijn. Ik denk echter niet dat dat per se een goed idee zou zijn. De 1156 zal veel heter worden en kan na verloop van tijd de richtingaanwijzerbehuizing doen smelten.