StromTrooper banner
3,601 - 3,620 of 6,329 Posts
Dat is perfect in evenwicht op de rand; Ik hou er wel van, maar ik haat het ook wel.

Werkt het snavelding zonder de lichtbalk?

Goed gedaan!
De originele man van wie ik het idee kreeg, monteerde het ook op de plastic onderrok, maar ik wilde de lichtbalk doen omdat het gemakkelijk zou zijn om de gaten te vullen als ik het niet leuk vond.
Mike

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro

• Like
Reactions: DesertBike
Na een paar keer de middenstandaardarm naar beneden te hebben getikt (gebashed) tijdens een 'pittige' zondagse rit. Ik werd beloond met het afbreken van de bewuste arm toen ik de standaard probeerde te gebruiken toen ik thuiskwam.
Ik moest mijn Fab-hoed opzetten en het allemaal weer aan elkaar lassen. Een beetje slijptol en spuitbusactie om de brokken vanavond te verbergen. PIA zonder een middenstandaard te hebben.

H7 dimlicht, H9 grootlicht, en niet zo gemakkelijk als ik zou willen. Je moet het instrumentenpaneel verwijderen om bij het dimlicht te komen.

Ik heb deze geïnstalleerd en ben er erg blij mee:

https://www.amazon.ca/gp/product/B07J1P38D9/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o05_s01?ie=UTF8&psc=1
Beginnersvragen, mijn excuses. Als je ze elders hebt beantwoord, kun je me dan naar de antwoorden verwijzen?
  1. Heb je de stofkap moeten aanpassen, zoals ik anderen heb zien vermelden?
  2. Hoe heb je de straal gefocust, indien nodig?
  3. Welke H9 heb je gebruikt voor het grootlicht?

Ik heb twee LED-achterlichtlampen geïnstalleerd om een paar watt te besparen. Hier zijn ze - https://www.amazon.ca/Extremely-Non...53e-4d4f9637dfb3&pf_rd_r=N1J3F816HNFYV8C6S5BM&psc=1&refRID=N1J3F816HNFYV8C6S5BM. Wauw! Dat is een humdinger van een link! Hoe dan ook, die lampen zijn VEEL helderder dan de gewone 1157 27/8W lampen. De achterlichtfunctie is veel helderder, maar de remlichtfunctie ECHT BLOEDHELDER! Ik ben blij dat ik het in de garage heb gedaan. Eén lamphouder kwam zonder problemen tevoorschijn. De andere daarentegen leverde een helse strijd. Ik zou het niet langs de weg hebben kunnen doen. Ik had een tang nodig om hem te draaien. Ja, ik weet het, er zitten tangen in de gereedschapskist. Toch, je weet wat ik bedoel. Toen moest ik een proefrit maken (elke smoes voor een rit!). De temperatuur was -4C met een gevoelstemperatuur van -12C. Het was -2C tegen de tijd dat ik 60 km later thuiskwam. Nu hebben de verwarmde handschoenvoeringen echter geen invloed op de bedrijfsspanning. De 10 watt die bespaard zijn, maken wel een verschil. Proost, Glenn

• Like
Reactions: brutalguyracing
Ik heb twee LED-achterlichtlampen geïnstalleerd om een paar watt te besparen. Hier zijn ze - https://www.amazon.ca/Extremely-Non...53e-4d4f9637dfb3&pf_rd_r=N1J3F816HNFYV8C6S5BM&psc=1&refRID=N1J3F816HNFYV8C6S5BM . Wow! Dat is een knaller van een link! Hoe dan ook, die lampen zijn VEEL helderder dan de gewone 1157 27/8W lampen. De achterlichtfunctie is veel helderder, maar de remlichtfunctie ECHT BLOEDHELDER!

Ik ben blij dat ik het in de garage heb gedaan. Eén lamphouder kwam er zonder problemen uit. De andere daarentegen leverde een helse strijd. Ik zou het niet langs de weg hebben kunnen doen. Ik had een tang nodig om hem te draaien. Ja, ik weet het, er zitten tangen in de gereedschapskist. Toch weet je wat ik bedoel.

Toen moest ik een proefrit maken (elke smoes voor een rit!). De temperatuur was -4C met een gevoelstemperatuur van -12C. Het was -2C tegen de tijd dat ik 60 km later thuiskwam. Nu hebben de verwarmde handschoenvoeringen echter geen invloed meer op de bedrijfsspanning. De 10 watt die bespaard zijn, maken wel een verschil.

Proost,
Glenn
Als je het nog niet hebt gedaan, stel ik voor dat je LED-richtingaanwijzers toevoegt.

Felle lichten kunnen als camouflage dienen en met superheldere achter- en remlichten kan het voor een automobilist moeilijk zijn om je signalering te zien. Als je led-richtingaanwijzers toevoegt, heb je een relais nodig dat ze aankan en de oude truc om aluminium tape in de behuizing van de richtingaanwijzer te plakken, werkt heel goed.

..Tom

Als je het nog niet gedaan hebt, raad ik je aan om LED-richtingaanwijzers toe te voegen.

Felle lichten kunnen als camouflage dienen en met superheldere achterlichten en remlichten kan het voor een automobilist moeilijk zijn om je signalering te zien. Als je led-richtingaanwijzers toevoegt, heb je een relais nodig dat ze aankan en de oude truc om aluminium tape in de richtingaanwijzerbehuizing te plakken, werkt heel goed.

..Tom
Bedankt Tom. Ja, heel waar. Ik zal dat aan mijn winterlijst toevoegen. Ik heb de lenzen nog niet van de richtingaanwijzers afgehaald. Je bedoelt dat ze af fabriek geen goede reflectoren hebben? Geeft niet, ik heb wat goede aluminium ducttape die voor die klus gemaakt is.

Proost,
Glenn

Bedankt Tom. Ja, heel waar. Dat zet ik op mijn winterlijst. Ik heb de lenzen nog niet van de richtingaanwijzers gehaald. Je bedoelt dat ze af fabriek geen goede reflectoren hebben? Geeft niet, ik heb wat goede aluminium duct tape dat voor die klus gemaakt is.

Proost,
Glenn
Ja, de aluminium duct tape is wat ik ook gebruik.

De richtingaanwijzers op mijn Stroms zijn altijd gewoon geleverd met het zwarte plastic achter de lamp. Zelfs met normale lampen kan de folie een groot verschil maken, maar ik betwijfel of het in de buurt komt van wat de LED's bieden.

..Tom

Heb net de ketting gesmeerd en merkte dat ik iets meer dan 50.000 mijl heb gereden.

De LED-remlichten werken nog steeds goed. Voor $18/paar zijn ze zeker niet goedkoop in vergelijking met standaard 1157LL's, maar de verhoogde helderheid en het lagere stroomverbruik zijn zeker prettig.

Heb net de ketting gesmeerd en merkte dat ik iets meer dan 50 duizend mijl heb gereden.

...
Is dat voor de ketting of de fiets (of beide)?

..Tom

Dit zat ook in de verpakking met de achterlichtlampen. Nee, ik heb vandaag eigenlijk niets met haar gedaan, behalve op haar rijden. Ik BEN echter wel een plan aan het maken voor waar ik de zekeringkast moet plaatsen en hoe ik alle bedrading ervoor en voor de koplamprelais moet doen.

Attachments

Als je het nog niet hebt gedaan, raad ik je aan LED-richtingaanwijzers toe te voegen.

Felle lichten kunnen als camouflage dienen en met superheldere achterlichten en remlichten kan het voor een automobilist moeilijk zijn om je signalering te zien. Als je led-richtingaanwijzers toevoegt, heb je een relais nodig dat ze aankan en de oude truc om aluminium tape in de richtingaanwijzerbehuizing te plakken, werkt heel goed.

..Tom
Hoi Tom,

Nou, raad eens? Ik heb vandaag de achterste richtingaanwijzerlenzen verwijderd om de aluminium tape-truc te doen en ontdekte dat mijn reflectoren al verchroomd plastic zijn. De linker (de eerste die ik opende) leek er in eerste instantie op dat de vorige eigenaar de klus al had geklaard. Toen keek ik naar de rechterkant en die is beslist origineel verchroomd plastic. De lampen zijn 21 watt met dezelfde fitting als de 1156, maar hun bol is dezelfde diameter als de fitting, in tegenstelling tot de vorm 1156-1157. Ik had een 1156 op voorraad (27 watt), dus die heb ik erin gedaan. De lens past netjes terug zonder de lamp aan te raken, maar het is krap. Die 1156 is VEEL helderder dan wat het origineel ook is - vooral met de juiste verchroomde reflector.

Hier is een foto van de mijne. Zijn ze hetzelfde als die van alle anderen of is de 2002 anders?

Proost,
Glenn

Attachments

@slovcan

Het lijkt niet op Strom-signalen die ik heb gezien, maar ik heb niet opgelet bij de DL1000 uit 2002.

..Tom

@slovcan

Het lijkt niet op Strom-signalen die ik heb gezien, maar ik heb niet opgelet bij de DL1000 uit 2002.

..Tom
Bedankt Tom. Ik heb geluk, denk ik, of ze nu OEM zijn (ik weet zeker van wel) of smaakvolle aftermarket.

Proost,
Glenn

2002 & 2003 DL1000's hadden de afgeronde rechthoekige richtingaanwijzers:

https://www.partzilla.com/catalog/suzuki/motorcycle/2002/v-strom-dl1000/turnsignal-lamp-model-k2-k3

Interessant dat ze van binnen verchroomd zijn.

Waarom is Suzuki in 2004 overgestapt op die ruitvormige richtingaanwijzers? Alleen Suzi weet het.
Bedankt. #12 is de vreemde 10 watt lamp - zeker niet gebruikelijk. Ik kan ook een paar 27 watt 1156 lampen in de voorkant plaatsen. Dat wordt 34 watt extra tijdens het knipperen (72 watt als/wanneer ik de alarmlichten aan de praat krijg). Hopelijk kan de originele knipperlichtgever dat aan.

Proost,
Glenn

• Like
Bedankt. #12 is de vreemde 10 watt lamp - zeker niet gebruikelijk. Ik kan ook een paar 27 watt 1156 lampen vooraan plaatsen. Dat wordt dan 34 watt extra tijdens het knipperen (72 watt als/wanneer ik de alarmlichten aan de praat krijg). Hopelijk kan de originele knipperlichtgever dat aan.

Groeten,
Glenn
De knipperlichtgever is slechts een relais - de signaallampen halen stroom uit een ander circuit. De beperking, indien aanwezig, zou in dat circuit zitten. Ik ben niet zeker van een 2002, maar op mijn 2007 is het het Signalen-circuit, dat ook het instrumentenpaneel en de verwarmde handvatten van de fabriek van stroom voorziet. Afgezekerd op 15A, dus tenzij de 2002 radicaal anders is, is er waarschijnlijk voldoende vermogen beschikbaar.

1156 en R10W lampen hebben dezelfde fitting (Ba15s), dus een directe wissel moet mogelijk zijn. Ik denk echter niet dat dat per se een goed idee zou zijn. De 1156 zal veel heter worden en kan na verloop van tijd de behuizing van het knipperlicht doen smelten.

De flasher is slechts een relais - de signaallampen halen stroom uit een ander circuit. De beperking, indien aanwezig, zou in dat circuit zitten. Ik ben niet zeker van een 2002, maar op mijn 2007 is het het Signals circuit, dat ook het instrumentenpaneel en de fabrieksvoorziening verwarmde handvatten van stroom voorziet. Gezekerd op 15A, dus tenzij de 2002 radicaal anders is, is er waarschijnlijk voldoende vermogen beschikbaar.

1156 en R10W lampen hebben dezelfde fitting (Ba15s), dus een directe wissel moet mogelijk zijn. Ik denk echter niet dat dat per se een goed idee zou zijn. De 1156 zal veel heter worden en kan na verloop van tijd de richtingaanwijzerbehuizing doen smelten.
Bedankt DB, geweldige info. Ik ga het proberen. Ik zal de lenzen in de gaten houden voor tekenen van hitte. Ik denk dat ze, aangezien ze maar een fractie van een seconde aan staan en dan echt maar ongeveer 10 seconden in gebruik zijn bij het aangeven van een bocht, wel goed zouden kunnen zijn. Langdurig gebruik in de alarmlichtfunctie kan de lenzen heet laten worden - iets om te overwegen. Ik heb de alarmlichten op de Trophy minutenlang gebruikt tijdens het woon-werkverkeer in BC en langzaam het stilstaande verkeer op de HWY 1-wegberm gepasseerd. Ik woon daar NIET MEER OF ga niet meer naar mijn werk, dus dat is niet meer van toepassing. Het meeste gebruik van de alarmlichten is nu om andere weggebruikers te bedanken - maximaal een dubbele of drievoudige flits. In het ergste geval zouden de 21 watt 1156 lampen (1047?) de wattage van de originelen nog steeds verdubbelen, maar misschien wat warmte besparen.

Proost,
Glenn

• Like
Vandaag gekocht en geïnstalleerd, deze gloednieuwe motorkapafdekking van de Suzuki-dealer.

Hetzelfde als wat je vindt op de XT-modellen. $189 verzonden.

Attachments

3,601 - 3,620 of 6,329 Posts