StromTrooper banner

Vstrom 800 RE eerste service checklist

4.5K views 8 replies 5 participants last post by  Dalen  
#1 ·
Hallo, heeft iemand een servicechecklist voor de eerste service van 600 mijl voor de 2024 vstrom 800 RE? De dealers in mijn omgeving vragen $350-400 voor de eerste service. Op mijn andere motoren heb ik altijd zelf het basisonderhoud gedaan, maar dit is een nieuwe motor, dus ik aarzel een beetje. Zal er een probleem zijn als ik de garantie moet gebruiken en als ik de eerste service niet bij de dealer laat uitvoeren? Weet je welke moeren en bouten ze aandraaien naast de olieverversing? Staat al die info in de servicehandleiding? Ik zou het geld liever aan die servicehandleiding besteden. Alle adviezen zijn welkom... Ook zou het superhandig zijn als iemand de checklist kan delen...bedankt

#4 ·
Doe gewoon je olie- en oliefilterwissel, verder is er niets nodig. Ik heb de meeste toegankelijke bouten gecontroleerd, allemaal vast. Onderhoud door de eigenaar heeft geen invloed op de garantie.
Bedankt voor de reactie, hoe zit het met het inspecteren van de "gasklepsynchronisatie" (gevonden in de handleiding). Ik heb erover gelezen, maar weet niet zeker of de dealer het gaat controleren of aanpassen, aangezien het waarschijnlijk veel tijd zal kosten.

#6 · (Edited)
Zo ziet de toerenteller eruit op de motor (video bijgevoegd). Er is een kleine fluctuatie, ik weet niet zeker of dat normaal is of dat er een inspectie nodig is. Verder loopt hij normaal. Slechts 450 mijl, dus ik ben nog maar net aan het leren.

#8 ·
Ziet er normaal uit voor mij! Ververs de olie/filter en rijd ermee! Het is altijd een goed idee om alle bevestigingsmiddelen, remklauwen en asmoeren te controleren. Er worden dingen over het hoofd gezien bij de installatie en nu is het tijd om het op te lossen.
Bedankt, zal er dit weekend aan werken. Momenteel op 550 mijl :)