StromTrooper banner
41 - 50 of 51 Posts
+1 voor het verwijderen van de secundairen. Ik heb de airbox verwijderd om ze af te stellen, maar kon mijn schuifmaat nergens vinden. Visueel zagen ze er in ieder geval identiek uit. Ik dacht, wat maakt het uit, en heb ze er gewoon afgehaald. Ik moet zeggen dat ik erg onder de indruk was van het verschil, het voelt eigenlijk alsof ik nu op een literfiets rijd. Ik kan niet zeggen of het afstellen in zulke kleine stappen zo'n grote verbetering zou hebben opgeleverd, want mijn schuifmaat is nog steeds MIA :(.

Na een korte proefrit een TBS gedaan, en ze loopt beter dan ooit. Alle problemen met de gasrespons waar ik een hekel aan had op mijn nieuwe Vee zijn verdwenen.
Je zult ze terugplaatsen. :yesnod:

Ik vind dit proces leuk en ik ben er zeker van dat het geweldig werkt, maar ik had een ander idee om alle gasklepbladen te synchroniseren. Volg me hierin en vertel me wat je ervan vindt.

Verwijder eerst de secundaire bladen. Synchroniseer vervolgens de primaire bladen. Plaats nu de secundaire bladen terug, start de motor en kijk op uw vacuĂĽmmeters om te zien of de balans niet in evenwicht is. Zo ja, pas dan de secundaire bladen aan totdat de meters gelijk zijn. Ik denk dat aangezien de lucht door 2 bladen moet gaan voordat deze het synchronisatievacuĂĽmgat/de poort bereikt, je moet beginnen met het blad dat het dichtst bij de poort zit en terugwerken. Heeft iemand het op deze manier gedaan? Ik ga het misschien vandaag doen.

Ik vind dit proces leuk en ik ben er zeker van dat het geweldig werkt, maar ik had een ander idee om alle gasklepbladen te synchroniseren. Volg me hierin en vertel me wat je ervan vindt.
Eerst de secundaire bladen verwijderen. Ga dan verder en synchroniseer de primaire bladen. Plaats nu de secundairen terug, start de motor en kijk naar je vacuĂĽmmeters om te zien of de balans niet klopt. Zo ja, pas de secundairen aan totdat de meters gelijk zijn. Ik denk dat aangezien de lucht door 2 bladen moet gaan voordat ze het synchronisatievacuĂĽmgat/poort bereiken, je begint met de dichtst bij de poort en terugwerkt. Heeft iemand het op deze manier gedaan? Ik zal het misschien vandaag doen.
Dit is logisch voor mij. De secundaire gasklepbladen en de keel zijn niet zo precies bewerkt als de primaire. Dus ik denk dat het mogelijk is dat de hoeveelheid lucht die passeert anders zou kunnen zijn, ook al is de opening aan de gesloten kant hetzelfde... of de afstand van de bovenkant van de keel tot de bovenkant van de gesloten plaat... hoe dan ook.

Laat ons weten wat je ontdekt!! Meten ze gelijkmatig of niet als je ze hebt gesynchroniseerd?

Ik vind dit proces leuk en ik weet zeker dat het geweldig werkt, maar ik had een ander idee om alle gasklepbladen te synchroniseren. Volg me hierin en vertel me wat je ervan vindt.

Verwijder eerst de secundaire bladen. Ga dan verder en synchroniseer de primaire bladen. Plaats nu de secundairen terug, start de motor en kijk naar je vacuĂĽmmeters om te zien of de balans niet klopt. Zo ja, pas de secundairen aan totdat de meters gelijk zijn. Ik dacht dat aangezien de lucht door 2 bladen moet gaan voordat deze het synchronisatievacuĂĽmgat/de poort bereikt, je moet beginnen met de dichtst bij de poort en terugwerken. Heeft iemand het op deze manier gedaan? Ik zal het misschien vandaag doen.
HĂ©, nog een vraag over dit proces of een ander proces dat we besluiten te gebruiken. Moet de gasklepsensor opnieuw worden afgesteld/gekalibreerd nadat er met al deze gasklepbladen is geknoeid? Columbo, ik dacht dat ik ERGENS hier had gelezen dat je dat moest doen???

Het zou geen kwaad kunnen om de TPS te hercontroleren nadat alles klaar is. Het duurt maar een minuut. De laatste keer dat ik mijn TB's controleerde, deed ik het in de dealermodus en bewaakte ik tegelijkertijd de TPS. Leek geen nadelige effecten te hebben.

Geweldige posting!! Zou je dit soms ook kunnen doen voor TBS op de DL 1000? Mijn motor heeft deze 3-4K stotter die me gek maakt. Ik heb de slangklemmen op de inlaat gecontroleerd, een PC3 geĂŻnstalleerd en een performance uitlaat verwijderd (omdat het het hoesten/stotteren verergerde dat alleen in versnellingen 2-3-4 voorkomt) Ik kan het probleem niet reproduceren in neutraal. Ik heb toegang tot carburateur sticks, maar weet niet zeker wat ik moet aanpassen op een brandstofinjectie motor. Zoiets als deze posting met foto's (dit draaien/dat niet zou geweldig zijn). Nogmaals bedankt voor deze posting!!

Het aanpassen van de STP (secundaire gasklep platen) heeft aangetoond dat het een verschil maakt in het toerentalbereik van net boven de 1500 tot net onder de 4000. De motor loopt soepeler en lijkt beter te reageren...
Bedankt voor de zeer nuttige informatie handyhiker!Uiteindelijk besloot ik dit te doen na dit te hebben bekeken, er zijn een paar problemen met mijn Vee momenteel-1. De motor slaat vaak af bij stationair toerental na elke start / opwarming als het koud is.2. Het toerental daalt domweg tussen stationair ~3000 in de neutrale versnelling.3. Het toerental daalt onder de 1000 en gaat dan terug naar 1200 bij elke gelegenheid terwijl ik de motorfiets stop met de koppeling ingetrokken, soms zelfs afgeslagen.Ik heb vanmiddag de STV-hoogtecontrole / TBS-controle / TPS-afstelling gedaan en het lijkt erop dat ik een goede motorrespons heb!Ik zal morgenochtend een testrit maken en kijken of mijn Vee weer normaal is of beter dan voorheen (vóór de 1e TBS-controle in 2009).Nogmaals bedankt.

Doc Steve: Uw probleem is waarschijnlijk niet TBS of TPS. Het is veel waarschijnlijker het standaard "te arm bij lage toeren" probleem dat bijna elke eerdere DL 1000 heeft. Zoek op het forum naar oplossingen. De enige effectieve oplossing is om het lagere toerentalbereik te verrijken, wat wordt gedaan met een PCFC of door uw ECU te flashen met een Yosh Box. Het zal een andere motorfiets zijn als het klaar is. Dan kunt u een vrijer ademende uitlaat, een gemakkelijk stromend luchtfilter en dergelijke toevoegen en hij zal nog steeds als een top lopen.

41 - 50 of 51 Posts