StromTrooper banner

Aftermarket uitlaat

39K views 56 replies 26 participants last post by  motohockey  
#1 · (Edited)
Is er een aftermarket uitlaat voor de 2017 650? Op zoek naar wat meer geluid dan standaard en het verminderen van de grootte en het gewicht van de gigantische standaard uitlaat zou ook mooi zijn.

#2 ·
Is er een aftermarket uitlaat voor de 2017 650? Op zoek naar meer geluid dan standaard en het verminderen van de grootte en het gewicht van de gigantische standaard uitlaat zou ook mooi zijn
Ik kan me voorstellen dat er veel ogen uitkijken naar een positief antwoord hierop.
Het besparen van enkele kilo's en het hebben van een betere (betekent niet luider) uitlaatgeluid zal de niet onbelangrijke investering waard zijn.
Ik hoop het.........

Verzonden vanaf mijn iPhone8

#4 ·
Het probleem met aftermarket uitlaten is dat ze niet echt meer vermogen toevoegen. Ze kunnen gewicht verminderen. De grootste kwestie is de prijs, aangezien de betaalbare merken meestal de luide zijn. Akrapovic is een zeer goed merk en niet aanstootgevend. Je zou licht in het hoofd kunnen worden als je er een prijs voor opvraagt!

#8 ·
Ik ben erg verrast om te zien dat er in wezen geen aftermarket-aanbiedingen zijn voor deze motor, aangezien hij al ruim een jaar op de markt is. Ik heb een slip-on op beide van mijn SV650's gezet, de v-twin klinkt ongelooflijk ontkurkt. Natuurlijk is er een minimaal vermogensverschil, maar het geluid is niet te verslaan. Ik zal deze thread in de gaten houden, want de standaard demper is weliswaar geen lelijk ding, maar zou de motor best wat meer kunnen laten "blaffen".

#9 · (Edited)
Het ontwerp van de 2017+ en 2012+ DL650's is niet gedaan met het oog op gemakkelijke aftermarket uitlaat. Je kunt niet zomaar een "slip on" demper toevoegen, wat de core business is van aftermarket bedrijven.

Image

https://www.suzukipartsnation.com/oemparts/a/suz/590908ba87a8660fa09ff007/muffler

De link werkt beter dan de afbeelding om het probleem te laten zien. Om die demper te vervangen, moet je ook de hele uitlaatpijp vervangen die eraan is gelast. Dat is veel pijp en het past niet in een verzendcontainer van redelijke grootte.

Het is mogelijk om de interne onderdelen van je standaard uitlaat om te zetten in een uitlaat met glasvezelverpakking. Het zou je het geluid geven dat je wilt, een zeer klein deel kosten van wat een aftermarket uitlaat zou kosten, en zorgen voor een behoorlijk coole DIY-thread hier op het forum.

http://www.vstrom.info/Smf/index.php?topic=1782.0

Erg cool.

#10 ·
Het ontwerp van de 2017+ en 2012+ DL650's is niet gedaan met het oog op het gemak van aftermarket uitlaten. Je kunt niet zomaar een "slip on" demper toevoegen, wat de core business is van aftermarket bedrijven.

De link werkt beter dan de foto om het probleem te laten zien. Om die demper te vervangen, moet je ook de hele uitlaatpijp vervangen die eraan is gelast. Dat is veel pijp en het past niet in een verzendcontainer van redelijke grootte.

Het is mogelijk om je originele uitlaat internals om te zetten naar een glasvezel verpakte stijl uitlaat. Het zou je het geluid geven dat je wilt, een zeer kleine fractie kosten van wat een aftermarket uitlaat zou kosten, en zorgen voor een behoorlijk coole DIY thread hier op het forum.

Erg cool.
Ik begrijp het, besefte niet dat het zo'n ingewikkeld ontwerp was. Het ziet er in ieder geval naar uit dat je de uitlaat niet hoeft te knippen zoals ik deed op de SV650. Dat is altijd een beetje verontrustend om het OEM-systeem te hacken.

#12 ·
Er is een bedrijf in Zuidoost-Azië dat een systeem maakt.

Ik probeerde de link te plaatsen, maar heb nog een bericht nodig voordat ik links kan plaatsen. Mijn volgende bericht zal (hopelijk) de link bevatten.

Ik weet niet zeker hoe luid het zou zijn. Ik heb een offerte gekregen van ongeveer $AU550 inclusief verzendkosten.

#20 ·
Net een Scorpion op mijn 2013 AL2 gemonteerd, weet niet zeker of ze er een hebben voor de 2017> 650, het geluid is geweldig, vermogen en koppel lijken beter, mooiere motor om te rijden en domme smartphonegebruikers stappen minder snel voor me, geld goed besteed. Ik heb eerder Fuel- en Delkevic-dempers op andere motoren gebruikt en de Scorpion is naar mijn mening een veel beter product.

#27 · (Edited)
#32 ·
Net mijn '17XT afgeleverd voor de terugroepactie en hen gevraagd om het Yoshimura 3/4 uitlaatsysteem te bestellen en te installeren. Ik zal een bericht plaatsen met hoe het klinkt als ik hem terug heb. Ik had een Yoshi carbon uitlaat op mijn oude SV650 op de universiteit en vond hem geweldig.

https://www.yoshimura-rd.com/produc...om/products/suzuki-v-strom-650-exhaust-system-11621c0520?variant=12823506911335
Ik zou heel graag willen zien hoe je motor is opgesteld met deze uitlaat en de zijkoffers. Als je een paar close-up foto's zou kunnen plaatsen, zou dat geweldig zijn...

#28 ·
Een veel goedkopere en lichtere optie is het gebruik van een 08' plus of min GSXR 600 Titanium uitlaatdemper die gemakkelijk verkrijgbaar is op Ebay. U snijdt de standaard uitlaatdemper net achter de sensor af en last een roestvrijstalen stuk in dat in de GSXR-uitlaatdemper past. U kunt hem verlagen om zadeltassen erboven te monteren, zoals ik deed om de breedte tot een minimum te beperken. Klinkt goed zonder al te veel lawaai.

#29 ·
Wees voorzichtig wat je wenst! In sommige gevallen passen deze pijpen mogelijk niet op motoren met extra zijtassen of zadeltassen.
De meeste aftermarket-pijpen voor de modellen vanaf 2017 zijn slechts 1 versie. Allemaal behalve de Delkevic.
Ze hebben minstens 8 verschillende versies, afhankelijk van wat je wilt doen. De kortste is ongeveer 9" gedempte uitlaatdemper
en een volledig systeem. Dit zou de luidste versie zijn.
De langste is ongeveer 18" gedempte uitlaatdemper en het volledige systeem - vandaar de minst luide van de groep.
In roestvrij staal kost het slechts $244 op de Amerikaanse website van Delkevic.

Elke pijp wordt geleverd met een dyno-afdruk op de Delkevic-website. En een video zodat je kunt horen hoe het klinkt.

Sommige van de andere versies van verschillende fabrikanten zijn 3 of zelfs 4 keer zoveel $$$

Ik had een Delkevic slip-on uitlaatdemper op mijn 2000 SV 650 en het was geweldig. Niet te luid en meer vermogen.

#31 ·
Harley-bezitters hebben altijd vastgehouden aan "luide uitlaten redden levens". De enige overeenkomst met de V-strom is het V-twin motorplatform. De standaard uitlaat van de Vstrom is als een naaimachine gedempt. Dus iedereen die om iets meer uitlaatgeluid vraagt (zoals ik), zou veel meer tevreden zijn met een beetje meer gerommel zoals een hot rod. Geen dragracer. Sommige motoren klinken geweldig met standaard uitlaatsystemen, deze is toevallig te beperkt qua geluid, maar toch enigszins vrij stromend.

#34 ·
Ik reikte met een Dremel-gereedschap met een diamanten doorslijpschijf in de buis waar de uitlaat uitkomt en sneed de buis af zodat deze 3/16 inch uitsteekt vanaf het platte ronde deel waar hij uitkomt. Ik sneed een stuk van ongeveer 1 en 5/8 inch af. Het klinkt dieper, niet veel luider. Klinkt ongeveer alsof je stilstaat met de uitlaatdemper op ongeveer 5 voet van een muur en je een dieper geluid hebt. Ik ben er zeker van dat het niets voor de kracht doet, het klinkt gewoon een beetje minder als een naaimachine.