StromTrooper banner

800 Eigenaren Indrukken en Observaties

80K views 280 replies 59 participants last post by  pvm4792  
#1 · (Edited)
Voor mij is het een totale winnaar. Ik kijk ernaar uit om het op onverharde wegen te proberen.

#3 ·
Vandaag een demo-rit van meer dan 200 mijl gemaakt... Dus geen 4,5k limiet;) Ik heb een 1050XT en vond de 800 veel wendbaarder.. Maar merkbaar minder vermogen. Heb onverharde wegen, kleine wegen en grote wegen gereden.. Scherm is crap maar dat is mijn enige echte klacht. Trilt een beetje bij 5k maar ik denk dat het duidelijker is omdat het zo soepel is onder de 5k.. Vond de stoel prima en de vering is redelijk goed standaard. Fiets was veel beter offroad dan ik had verwacht. Het klinkt en voelt voor mij niet als een echte V-twin:rolleyes: Over het algemeen erg onder de indruk, heb er een besteld dus ben volgende week de trotse eigenaar (y):) Mooi werk Suzuki (y)

#5 · (Edited)
Ben vandaag op een demo-rit van meer dan 200 mijl geweest...Dus geen 4,5k limiet;)
Ik heb een 1050XT en vond de 800 veel wendbaarder.. Maar merkbaar minder vermogen
Heb onverharde wegen, kleine wegen en hoofdwegen gedaan..Scherm is crap maar dat is mijn enige echte klacht
Vibreert een beetje bij 5k maar ik denk dat het duidelijker is omdat het zo soepel is onder de 5k.. Vond de stoel prima en de vering is redelijk goed standaard
Fiets was veel beter offroad dan ik had verwacht
Het klinkt en voelt voor mij niet als een echte V-twin:rolleyes:
Over het algemeen erg onder de indruk, heb er een besteld dus ben volgende week de trotse eigenaar (y):)
Goed gedaan Suzuki (y)
Ik heb medelijden met wie die demofiets koopt.

Ik hoorde precies die woorden, maar dan andersom van een DL650-eigenaar. Hij zei dat hij "meer vermogen" had in vergelijking met zijn DL650. Omdat ik ze allebei heb gehad, zie ik het gewoon als in het midden, maar het vermogen is breder beschikbaar dan de 650.

Eén ding dat de meeste eigenaren zich zullen afvragen, is hoe je de onderhoudsperiode-weergave reset. "Volgende onderhoudsbeurt over XXX mijl" is het eerste dat verschijnt als de sleutel wordt omgedraaid.

Ik denk dat de beste manier om de voorruit te beschrijven een klein accentstuk is. Iets dat de artistieke visie van de ontwerper ondersteunt en geen bijzonder negatieve effecten veroorzaakt door er te zijn. Dat is een grote verbetering ten opzichte van de standaard schermen van vroege Vees en Wees.

De voorruitbevestiging ziet er robuust genoeg uit om een effectief aftermarket scherm te ondersteunen.

Dus nieuwe stoel, voorruit. Verwacht. En verwarmde handvatten. Het is tijd om een lijst te maken van dingen die ik net besefte dat ik nodig heb. Waarschijnlijk ook een nieuwe jas, broek en helm.

#6 ·
Het is grappig, al die negatieve buzz over deze motorfiets voordat hij ĂĽberhaupt uitkwam...vooral van mensen wier meningen niet belangrijk zijn. Vanaf het begin zei ik: Wacht tot je er een hebt gereden voordat je oordeelt. Zoals bij elke machine zullen sommigen ervan houden, anderen zullen fouten vinden. Suzuki is niet dom, ze hebben veel nagedacht over deze motorfiets. Ze moesten ook een prijs bepalen, zoals ik al eerder zei, om hem correct in de markt te plaatsen. Mijn Tiger biedt iets meer, maar doet dat voor een prijs die duizenden meer is. Het lijkt erop dat Suzuki, net als bij de DL650 en zijn grote broer, ons een zeer goede machine heeft gegeven voor een betaalbare prijs. Ik verwacht dat hij betrouwbaar is en lang meegaat. Ik voorspelde dat ze er elk zouden verkopen dat ze in het eerste jaar binnenbrachten. Naarmate meer en meer mensen ze krijgen en er echte reviews binnenkomen, weet ik zeker dat dat het geval zal zijn. Ik kijk ernaar uit om meer te horen over uw ervaringen met deze motorfiets naarmate u er meer kilometers mee maakt. En dat zadel en windscherm...dat krijgen we van vrijwel elke motorfiets die ooit is verkocht. Ik denk dat het gewoon onmogelijk is om "one size fits all" te maken. Veel plezier!

#10 · (Edited)
Ik vraag me af hoe dat zich zou verhouden tot wee of Vee onder de 5k RPM. laat ons weten wat je krijgt als je er normaal mee rijdt.
4500 tpm is 65 mph in de 6e versnelling. Ik merkte dat het brandstofverbruik langzaam verbeterde naarmate de reis vorderde.

Ik probeer objectief te zijn en niet te zwijmelen over de motor. Dat vereist inspanning. De behoefte aan een langeafstandszitting en een windscherm is naar mijn mening vanzelfsprekend. Net als de behoefte aan een middenbok.

De in de fabriek geleverde extra stroomaansluiting bevindt zich aan de linkerkant van het instrumentenpaneel en is een USB-aansluiting.

Image
Ik vond het handig/mooi geplaatst en gebruikte het om mijn telefoon van stroom te voorzien in de bovenste transparante zak van mijn tanktas. Wat me eraan herinnerde hoe belangrijk een over-the-dash-houder voor de GPS is voor de veiligheid.

Ik weet niet of veel mensen zullen kiezen voor spatbordverhogers, omdat er meer ruimte is tussen het spatbord en de band direct uit de doos. De spiegels zijn dezelfde als die van de DL1050 en lijken een verbetering ten opzichte van de oude rechthoekige spiegels.

Ik was geamuseerd door de noodstopschakelaar. Het herinnerde me eraan hoe lang het de mensheid kostte om te beseffen dat bagage baat kon hebben bij wielen. Nogmaals, net als de DL1050, heeft deze motor een driewegschakelaar voor uit/rijden/starten.

Image

Wat betekent dat je de noodstopschakelaar niet op uit kunt laten staan ​​terwijl je de starter indrukt. De handeling van het indrukken van de startknop zorgt ervoor dat de noodstopschakelaar op aan staat. Een klein detail, maar hoe vaak hebben we ons allemaal afgevraagd waarom onze motor niet startte, om er vervolgens achter te komen dat de noodstopschakelaar op uit stond?

Ik heb nagelaten te vermelden dat de motor hoog is. Met een binnenbeenlengte van 30" kan ik met beide voeten mijn tenen aanraken. Ik heb de sag nog niet ingesteld.

Mijn vrouw vertelde me net dat Givi een paar nieuwe zachte tassen heeft die ik voor de nieuwe motor moet bekijken. Ze is zeker een keeper.

Attachments

#11 ·
Geweldige inzichten Rick, ik hoop meer te horen als je er tijd aan besteedt.
Ik ben persoonlijk verscheurd tussen dit en de nieuwe Transalp, die tot nu toe niet aan deze kant van de vijver komt, dus een nieuwe 800 zou ook in mijn toekomst kunnen liggen. Helaas zijn er tot op heden geen proefritten gepland bij een lokale Suzuki-dealer in mijn omgeving.

#12 ·
Iedereen heeft deze motorfiets vergeleken met de DL 650 of DL 1050 V-Strom motorfietsen. Dit is hoe Suzuki de motorfiets probeert te vermarkten.

Ik geloof dat de ware afstamming van de motorfiets meer in lijn ligt met Suzuki's DRZ400. Ik geloof ook dat als ik een DRZ 400 was, ik een uitstekende kandidaat zou zijn voor deze nieuwe Suzuki dl800. IMHO

Blijf goede recensies plaatsen, ik vind het geweldig om ze te lezen!

#13 ·
Iedereen heeft deze motorfiets vergeleken met de DL 650 of DL 1050 V-Strom motorfietsen. Dit is hoe Suzuki de motorfiets probeert te vermarkten.

Ik geloof dat de ware afstamming van de motorfiets meer in lijn ligt met Suzuki's DRZ400. Ik geloof ook dat als ik een DRZ 400 was, ik een uitstekende kandidaat zou zijn voor deze nieuwe Suzuki dl800. IMHO

Blijf goede recensies plaatsen, ik lees ze graag!
Ik had dat gevoel ook wel een beetje. Ik dacht dat mijn crossmotorvrienden met een afkeer van straatmotoren die ooit DRZ400's hadden, deze motorfiets misschien aantrekkelijk zouden vinden.

#16 · (Edited)
Hoe zal deze motorfiets zich verhouden tot de Tenere 700? Zitten ze in dezelfde niche?
Je hebt een uitstekend punt! De tenere 700 is een prachtig succesverhaal. Een dual-purpose motorfiets uit Japan voor een redelijke prijs. Ik denk dat de DRZ400 in vergelijking met de DL 650 in de totale verkoop verbleekt.

Ik hoop dat Suzuki's nieuwe DE800 net zo'n groot succesverhaal wordt.

De echte vraag is of de DE800 een adventure motorfiets is of meer een dual-purpose motorfiets?

#17 · (Edited)
Het is naar mijn mening geen dual sport. Ik zou deze motorfiets niet meenemen op singletrack trails. Het is een avonturenmotor die meer geschikt is voor off-pavement dan de DL650 en DL1050. Ik zou niet aarzelen om een BDR of de TAT op deze motor te doen. Ik zou misschien een paar geulachtige/bewortelde/modderige secties overslaan. En de kosten-batenverhouding van het beklimmen van Bear Pass is voor mij zinloos. Maar het volgen van de Oregon Trail en de Lewis and Clark by-way zou gemakkelijk zijn op deze motor. Evenals het zoeken naar spooksteden aan het einde van onverharde wegen.

Oh, en de transmissie is een van de beste die ik ooit heb ervaren. Van de eerste naar de tweede versnelling gaat zo soepel als van de tweede naar de derde, enz. Een enorme verbetering ten opzichte van mijn 2014 DL1000.

#18 ·
Het is naar mijn mening geen dual sport. Ik zou deze motorfiets niet meenemen op singletrack trails. Het is een avontuurlijkere motorfiets die meer geschikt is voor off-road dan de DL650 en DL1050. Ik zou niet aarzelen om een BDR of de TAT op deze motorfiets te doen. Ik zou misschien een paar geulde/gewortelde/modderige secties overslaan. En de kosten-batenverhouding van het beklimmen van Bear Pass is voor mij zinloos. Maar het volgen van de Oregon Trail en de Lewis and Clark by-way zou gemakkelijk zijn op deze motorfiets. Evenals het zoeken naar spooksteden aan het einde van onverharde wegen.
Ik ben het eens met uw beoordeling, Suzuki heeft de motorfiets gelanceerd met adventure banden. Ik geloof dat de tenera 700 wordt geleverd met off-road banden. Het lijkt erop dat Suzuki meer concurreert met de Honda transalp en niet direct met de Yamaha tenera.

#20 ·
Ik werd gekieteld met de kill switch. Het herinnerde me eraan hoe lang het de mensheid kostte om erachter te komen dat bagage baat kon hebben bij wielen. Nogmaals, net als de DL1050, heeft deze motorfiets een drieweg kill/run/start schakelaar. Mijn Tiger heeft dezelfde kill switch. Na er een jaar mee te hebben geleefd, heb ik het leren waarderen, omdat je nooit die "waarom start hij niet" momenten hebt. Klinkt er zeker naar dat Suzuki veel in deze motorfiets heeft gestoken. Ik moet geloven dat ze wisten wat ze deden.

• Like
Reactions: TinMan88
#23 ·
Bedankt dat je de 800 naar de Rally hebt gebracht, Rick. Het verzamelde mensen eromheen als vliegen op een hoop... nou ja, het verzamelde gewoon VEEL mensen. Ik ben erg onder de indruk van het uiterlijk... niet op zoek naar een nieuwe motor, maar persoonlijk geloof ik dat 800cc de "perfecte" motorinhoud is voor een ADV-motor. Nu... Rick, ga naar de werkplaats en ontwerp/bouw wat accessoires ervoor...!!!!

#26 ·
Rick, ga naar de machinefabriek en ontwerp/bouw wat accessoires ervoor........!!!!
Ik kijk er naar uit. Het ontwerpen van nieuwe onderdelen is leuk.

Ik denk dat het 5k-vibratieprobleem grotendeels onopgemerkt blijft, tenzij het toevallig samenvalt met de favoriete kruissnelheid van de rijder. Dat is de indruk die ik uit tests krijg.

Mijn voormalige Triumph 1200 Explorer had voor het grootste deel een mooie, soepele motor. Hij had echter een kleine, zoemende plek precies op mijn kruissnelheid op de snelweg. Op lange dagen kon dat vermoeiend en soms gevoelloos in de handen zijn als het niet voor CC was.

Als ik een van deze motoren test, zal dat het aspect van de 5K-zoem zijn dat ik zal controleren. De motor lijkt verder echt goed te zijn, van wat ik zie.
Griff's beoordeling over de vibratie klopt waarschijnlijk. De motor is gewoon ongelooflijk soepel tot 5000 tpm. Het zal interessant zijn om motor-naar-motor vergelijkingen te doen bij 70 mph. Ik denk dat mijn Vee2 meer vibratie overbracht bij die snelheid.

Er zijn tegenwoordig vibratie-apps voor onze telefoons die de plaats innemen van een vibrometer. We kunnen twee motoren naast elkaar parkeren en ze testen bij welke RPM we maar willen en echte vergelijkende gegevens krijgen.

#33 ·
Ik ben persoonlijk niet erg blij met de DE. Ik heb mijn 650 nieuw gekocht in 2020,.... Ik heb een hoop geld uitgegeven aan accessoires en allerlei goodies, die de motor bijna perfect voor mij maken, en dan....., komt de DE

Stel je voor dat je met deze geweldige persoon date en na een paar jaar ontdekt dat er een hele knappe jongere broer of zus in beeld is. Deze ziet er geweldig uit, doet meer dan degene met wie je bent en nu wil je alleen nog maar de nieuwe!

Godzijdank is mijn motor een levenloos object en zal hij nooit weten dat ik aan de DE denk elke keer dat ik erop rijd!
Afgunst is een vreselijke zaak!

Is je fiets minder dan voorheen? Is hij niet langer perfect voor jou? Doen alle dingen die je hebt gedaan om hem beter voor je te maken nog steeds wat je van plan was?

Geniet van wat je hebt en wees blij dat er iets anders is dat je kunt kopen en waar je blij mee kunt zijn als je besluit te veranderen.

..Tom

#27 ·
Ik heb gisteren mijn nieuwe 800 DE opgehaald, hem uit de vrachtwagen geladen en er in iets meer dan 24 uur mee naar de Eastern Gathering en terug naar huis gereden.

De motorfiets haalde 57 mpg op de heen- en terugreis. Volgetankt resulteerde in een berekend bereik van 240 mijl.

De eerste 600 mijl is beperkt tot 4500 tpm, maar uiteraard heb ik een paar keer 5000 tpm plus gehaald. Het gezoem bij 5000 tpm dat door een verslaggever werd gemeld, is grotendeels verbeelding. Ik denk dat hij het gevoel had dat hij een soort fout moest vinden, zelfs als die grotendeels verbeeld was.

IMO,

Het voelt als een V-Strom als je erop zit. Het klinkt ook als een V-Strom.

Vermogen is wat je zou verwachten. Tussen de DL650 en DL1000, karakter meer als de zeer verfijnde DL650 dan de bruteness van de 1000, gewoon meer vermogen overal. Brandstofmapping lijkt perfect.

De motorfiets is ZEER soepel. Zonder noemenswaardige trillingen zijn de spiegels rotsvast en glashelder.

De handling is wendbaar. De motorfiets voelt veel lichter aan dan zijn werkelijke gewicht.

Het display is prachtig, eenvoudig en supergemakkelijk te gebruiken.

De postzegelwindscherm resulteert in geen waarneembare buffeting, maar ik vermoed dat dat komt omdat hij niet groot genoeg is om veel te doen. Toch was de rit comfortabel.

De zitting zuigt net zoveel of bijna net zoveel als elke V-Strom-zitting en moet worden vervangen om lange afstanden comfortabel af te leggen.

Hij ziet er VEEL beter uit in het echt dan in de advertenties.

Verschillende mensen hebben er in de Iron Horse Lodge op gereden en ik verwacht dat ze ook hun mening zullen geven.

Voor mij is het een absolute winnaar. Ik kijk ernaar uit om hem op onverharde wegen te proberen.
Rick was zo genereus om me wat tijd te geven op zijn gloednieuwe 800. Ik ben het met alles eens wat hij beschreef. Ik heb niet de tijd in het zadel gehad die hij nu heeft, maar ik heb 5 V-Stroms gehad (4 van de 1000's en een 1050.). De 800 trekt erg goed en zoals Rick zei, voelt hij krachtiger aan dan hij zou moeten zijn. Hij heeft de wendbaarheid van de 650 of zelfs nog beter. Remmen en schakelen waren zo soepel als de 1050.
Zodra ik een Adventure 800 kan vinden, zit ik op V-Strom #6. Nogmaals bedankt Rick voor de gelegenheid om deze prachtige motorfiets te rijden. Suzuki heeft weer een winnende inzending in de adventure bike arena.

#34 ·
Suzuki verwacht misschien dat dit meer in het vuil en minder als een langeafstandstourer gebruikt zal worden, waardoor ze geld besparen door de CC weg te laten.
Gebaseerd op de geschiedenis van marketing zal het waarschijnlijk zo zijn: Als de 800 over een paar jaar (of eerder) goed verkoopt, komt er een meer op de weg gericht model. Het zal gegoten wielen, tubeless banden, cruise control en een grotere voorruit en andere meer op de weg gerichte items hebben. Dit zijn nieuwe modellen, de huidige V-twins zijn oude modellen. De nieuwe modellen zullen evolueren, terwijl de oude modellen zullen vervagen op basis van verkoopcijfers. Zo werkt het bedrijfsleven.
Eind jaren 1990 overwoog GM het Corvette-model te beëindigen. Ze bouwden de C-4 een aantal jaren en het was op een dood punt gekomen. Gelukkig hielden een aantal van de ingenieurs en marketingmensen vol en werd er een nieuwe C-5 Corvette ontwikkeld, heel langzaam, want geld was toen schaars bij GM. Voordat het topmanagement het voor productie zou goedkeuren, moesten de ingenieurs en marketeers laten zien hoe het model zich over acht jaar zou ontwikkelen. Dus, voordat hij überhaupt de weg op ging, wisten we al van de veranderingen die zouden plaatsvinden voor elk van de acht jaar van zijn productie. Ik gok dat Suzuki al een "routekaart" heeft voor dit model over hoe het zich de komende vijf jaar of langer zal ontwikkelen. De markt zal bepalen hoe dit gaat. Aangezien dit nieuwe model een stap, zelfs een sprong voorwaarts lijkt te zijn ten opzichte van de "oude" V-twins, verwacht ik dat ze zullen verdwijnen naarmate de productielijnen overschakelen op nieuwere ontwerpen. Suzuki heeft miljoenen dollars in deze nieuwe motor geïnvesteerd en ziet hem duidelijk als de weg vooruit.